aterblick

Alla inlägg under februari 2015

Av Hjördis - 17 februari 2015 15:47

Nu när vi har 2 rum i vår lilla stuga på Oknö tyckte pappa att skulle ha en soffa också, han hade ropat in 1 ovalt bord och en soffa efter fru Uddenberg i Blomstermåla. Eftersom han nu hade bil 1 chevrole 32 års modell så lastade han in soffan (hur begriper jag inte) det var en 2-sits i bilen jag fick följa med och åkte till Oknö. När vi skulle bära in soffan var dörren för smal men det var inga som helst problem, pappa tog en såg och sågade av bakbenen så gick det att bära in den sen var det bara att spika dit en bräda bak på benet så höll det ihop. Så är det fortfarande och den har flyttats många gånger sedan dess. Det var alltid en massa folk som kom och hälsade på det var inte så vanligt med sommarstugor på Oknö. Visserligen hade det ju börjat byggas på Storön. Pappa satte upp bänkar och bord lite enkelt som vi kunde stitta på när det kom främmande. Det var alltid  fint väder tyckte jag i allafall när det kom en regnskur gick man in sen var det att gå ut igen.

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards