aterblick

Alla inlägg under oktober 2015

Av Hjördis - 24 oktober 2015 16:06

På mitten av 50-talet kom det en massa militärer från Ing-2 i Eksjö för att bygga en brygga ute på Storön. Vi ungdomar brukade gå dit ut för att titta på, det var ju en massa unga killar som var där och jobbade. Det byggdes en brygga som fortfarande finns kvar men nu är det ju ingen båttrafik som går där längre. Jag minns att efter bryggan hade byggts kom det vara bryggdans där ute, det sattes upp räcken för att ingen skulle ramla i vattnet (vad jag vet var det ingen som gjorde det). Jag har för mej att det såldes dansbiljetter, men det kanske inte var så för jag dansade ju inte själv. 1957 stod pappa, mamma och jag och tittade på ute vid bryggan, det var ju inte upplyst så när vi tittade upp mot himlen såg vi att det kom ett ljust föremål som for över himlen vi undrade vad det var? Det var en sputtnick (en rymdkapsel utsänd från Ryssland) fick vi veta senare. Det var ju ovanligt att få se något sådant, pratades mycket om efter det.  

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards