aterblick

Alla inlägg under juli 2015

Av Hjördis - 25 juli 2015 16:52

   

Pojkarna heter Sven, Lennart Bengtsson och Hans Edman 

1958




På den tiden när vi började åka till vår stuga på Lillön gick vägen förbi huset där farbror Bengt med familj bodde och över ladugårdsplan och vidare mot Lillön det var bara två hjulspår med gräs emellan. En liten väg gick ner till höger och en sjöbod och en brygga där hade farbror Bengt och Valdemar sina båtar förtöjda. Vägen från ladugården gick ner mot Västerviken där en väg gick till vänster med hjulspår mot andra sidan av ön enligt min minnesbild. Sedan var det en väg rakt fram där vi åkte och svängde in på vår tillfälliga väg där pappa sågat ner träd och gjort en väg till vårt hus. Vägen med hjulspår gick vidare förbi en åker på vänster sida och en skarp krök  mitt emot där Edmans och de tre nya hus som byggts därefter sedan gick vägen med bara hjulspår mot Ramsö. Det sista huset som var Cedergrens på deras brygga står det 1956 att den byggdes.   

 

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards