aterblick

Alla inlägg under november 2015

Av Hjördis - 8 november 2015 15:33

Nu när ångbåtsbryggan var byggd började det att gå färjor till Öland fram och tillbaka och därefter blev det att varannan tur gick till Timmernabben. Jag minns att ca 1957 åkte pappa, jag och Rolf Johansson som bodde granne med oss på sommaren över med färjan till Borgholm, det var ju jättespännande. Vi landade i Borgholm sedan gick vi en stig så vi kom upp till slottsruinen och kunde gå runt där för att utforska lite om hur det hade sett ut när den var ett slott. Vi hade matsäck med oss som vi kunde stanna och äta. Innan båten gick hem kunde vi gå runt lite i Borgholm för att titta lite i affärerna för det var ju lite skillnad hur det var mot hemma. Kommer inte ihåg om det var något speciellt som inhandlades, tyvärr. Lite längre fram i tiden några år senare kommer jag ihåg att vi åkte över på marknaden i Borgholm, men det var då de.     

   

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards