aterblick

Alla inlägg under mars 2015

Av Hjördis - 20 mars 2015 16:51

    Början på 1950-talet när vi var på Oknö tyckte jag att det alltid var fint väder och man alltid var ute och gjorde allt som skulle göras, åt ute lekte umgicks med vänner. Tyckte det kom många och hälsade på, det var inte så vanligt att men hade sommarstuga på Oknö. När jag fyllde år i juli var det alltid en massa folk som kom, grannar och släktingar från Nynäs m fl. Vi hade ju vår båt VAJ som det gick att åka ut med. På min 10-årsdag hämtade pappa klasskamrater och kompisar från Blomstermåla och farbror Tilbert körde en bil, på den tiden kunde man åka många i bilsätena utan bälten. Vi var många som kunde leka och bada, konstigt nog var det som vanligt fint och soligt väder. När sedan pappa körde hem barnen och dom skulle packa ur väskorna i bagaget stod pappa och höll i sej i bilen när en flicka slog igen luckan så pappa klämde fingrarna, naglarna på 2 fingrar lossnade men han slet loss dom och slängde iväg. När dom senare växt ut och han klämde sej på jobbet skickades han till läkare.

Jag lärde mej att simma tidigt på sommaren eftersom min mamma kunde det, pappa kunde inte simma men eftersom han var stor och stark bar han mej på sina axlar så vi kunde gå mellan öarna utanför vårat, helt otroligt nu när man tänker efter men jag kommer ihåg det <3


Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards