aterblick

Alla inlägg under augusti 2016

Av Hjördis - 28 augusti 2016 15:26

När familjen Edman hade byggt sitt hus 1950 med 1 rum med plats för bord och stolar samt 2 sängar med överslafar samt 1 litet kök. Det fanns också ett litet öppet uterum. Vad jag minns som var lite mer speciellt var att det var en öppen vedspis i rummet där vi brukade samlas och grilla i mitten på -50 talet. Vi grillade potatis och fisk inlindade i tidningspapper som vi la in direkt i glöden där det fick grillas färdigt. Efter man hade lindat av papperet och öppnat innehållet för att äta var vi ganska svarta både om händer och ansikte. Jag kommer ihåg att pappa fick ta oss barn och gå ner till sjön och tvätta oss. Det var en upplevelse att man kunde laga till maten på det viset. Edmans hade in vattenpump på gården utanför huset det hade inte vi så pappa brukade få hämta vatten i deras pump i ett drickeskrus där det inte var så stort hål utan han fick hålla kruset med den ena handen och pumpa små tag så det skulle hamna i kruset. Det var en träbehållare där vattenkruset stod i. Vi hade en liten hylla utanför vårt hus där vattenkruset var uppställt.                  

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards