aterblick

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Hjördis - 12 januari 2015 16:58

Det var en stor brand i Blomstermåla det som hände mycket brann upp förutom ladugårdarna och skogen. 1 kvinna dog när hon fick se elden på nära håll och en man blev påkörd när han skulle gå över vägen från sitt hus. Det var en pojke som tjuvrökte och tappade gnistor i det torra gräset som startade branden. På natten när pappa kom tillbaka till Oknö och provade starta bilen gick den igång direkt, han sa att hade den gjort det när han skulle åka från början hade han nog kört ihjäl sej. Mamma följde med hem men jag kunde inte ville inte se där det brunnit. Jag fick bo hos Edmans. Branden startade på söndagen jag åkte inte hen förrän på torsdagen. Mamma servade brannmän och övriga med dricka och annat. När jag kom hem kunde jag inte titta åt den nedbrunna skogen. På Oknö visste vi alltid efter det vart mon i Blomstermåla låg det var en tall som var hög vilket var riktmärket.   

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards