aterblick

Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Hjördis - 5 juni 2016 16:19

När Nynässerveringen började bli poppulär på 50-talet och servering och minigolfen kom i ropet var det många ungdomar som sökte dej dit. Jag fick lov att följa med Maj som var 2 år äldre än mej att gå dit, på den tiden var det bara att gå på grusvägen från Oknö till Nynäs där det var mycket folk mycket bilar som stod parkerade och som körde runt där man förhoppningsvis kunde få åka med en sväng. Det var många som gick ifrån köpingen, lite senare har jag för mej att det blev den gångvägen mot Mönsteråsviken som finns fortfarande. Det var roligt att träffa andra ungdomar som var på serveringen flera av dom känner jag igen fortfarande. Sen skulle man ju gå hem samma väg hem och det kunde hända att det var någon som ville skjutsa oss hem det var alltid några som åkte med, på den tiden kunde flera åka utan säkerhetsbälten i bilen man täkte aldrig på hur farligt och bilarna gick ju inte så fort.  

Presentation


Jag vill skriva om mitt liv som det var förr. Hur det såg ut på mitt Oknö.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards